יום שלישי, 9 בדצמבר 2014

מקלחון של חורף

גשם בחוץ וגשם במקלחון
אין כמו להיכנס לתוך מקלחון אחרי יום ארוך ומלכלך ולהתנקות מהעולם ומכל אשר רובץ על ליבנו ועל גופינו. מקלחון זה מתחם אותנו ואת הגוף שלנו מהעולם, סוגר את דלתותיו ונותן לנו להתנקות בשקט.
בחורף נכנסות כמה דילמות חדשות לחוויה של אותו מקלחון. בחורף הישראלי יש שמש ברובם של הימים, גם כאשר הם קצרים יותר ומתקצרים. אך האם כל יום שמש, חלקי או מלא, מעונן או בהיר, גשום או יבש, מספק לנו מספיק קרני שמש חמימות שמחממות את דוד השמש שלנו למקלחת חמימה ונעימה במקלחון שלנו? האם קרני השמש נוכחות מספיק בשביל לעטוף את הדוד ולחמם לנו מקלחת חמימה, חמה או רותחת, על פי ההעדפות שלנו ועל פי זמן המקלחת המבוקש והרצוי לנו בתוך מקלחון?

דילמות של מקלחון
כמו כן עולה גם התלבטות בימי החורף הקרירים, האם זה אקולוגי לעשות מקלחת חמה וארוכה, כזו שתחמם את הגוף ותזרים את הדם, או שמא רצוי ומוסרי יותר להיכנס לתוך מקלחון באופן יעיל, נמרץ וענייני, להתנקות ולסגור את ברז המים, גם אם נשארו לנו מים חמים להמשך מקלחת מפנקת בתוך מקלחון.
הדילמה השלישית בימי החורף לפני שפוסעים אל תוך המקלחון, היא השאלה הנשאלת האם להיכנס המון אל תוך מקלחון, או שמקלחת חורפית יכולה להתרחש כל כמה ימים בעודנו נשארים נקיים, גם מחוץ לאותו מקלחון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה