יום ראשון, 13 במרץ 2016

מנורה מאירת חושים



מנורה שמאירה עולמות פנטסטיים
בזמן האחרון התמכרתי לספריי מדע בדיוני ופנטזיה פופולריים, שמאירים לי במילים קריאות עולמות קסומים ורחוקים. אומנם הספרים האלה מאירים קצת חזק מדי מודלים של יופי ורומנטיקה ממארת, אבל הסיפורים עצמם מאירים שבילי הרפתקאות מעניינים ודמויות יוצאות דופן. משמח אותי כל יום כאשר מתפנה לי קצת זמן, להדליק את אותה מנורה המיועדת לקריאה בריאה, לפתוח ספר ולהיסחף לעולם שהוא מציע. אם בעולם שבחוץ יש אור שמש, אני מכבה את אותה מנורה המיועדת לקריאה, והקריאה נעשית לאור יום. אם הקריאה מתרחשת, לצד התרחשויות הסיפורים, לפני השינה, והלילה מחשיך מבחוץ, אני אדליק גם את אותה מנורה הקטנה לקריאה, גם את אותה מנורה המשתלשלת מן התקרה שבסלון וגם את אותה מנורה שבפינת האוכל שליד, לא כי אנשנש תוך כדי קריאה, אלא כדי לראות טוב יותר את הטעמים בין המילים.

מנורה לקריאה ולטעימה
מנורה טובה מאפשרת לחוות את החושים מבלי לעייף אותם. לקרוא לאור מנורה, לאכול לאור תאורה ולהביט בנוף מהחלון כשרוצים הפוגה ולראות את כל האורות שבחוץ. לפעמים נבחר באור מנורה שונה לכל ייעוד ולפעמים יש לנו אור מועדף שיאיר לנו את הכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה